tisdag, februari 22, 2011

KF-debatt om "ensamkommande flyktingbarn"


I tisdags var det återigen dags för möte med Varbergs kommunfullmäktige. Den här gången handlade det bl.a. om mottagning av s.k. "ensamkommande flyktingbarn". Det blev en hård debatt, och även om vi i SD föga oväntat inte fick gehör för vår uppfattning i frågan känner jag mig ändå nöjd med min insats i debatten. Fick ett brev till partimejlen från en Varbergare som sett debatten på lokal-TV. Tyckte hans ord värmde så pass mycket att jag lägger upp dem här.

Hej Varbergs Sverigedemokrater!

Låg sömnlös tidigt i morse då jag slog på TV:n för att försöka mildra rastlösheten. Hamnade för ovanlighetens skull på vår lokala TV kanal som visade en debatt i repris från kommunfullmäktige rörande ensamkommande flyktingbarn.
Jag måste framföra min beundran för jobbet Erik Hellsborn utför inför denna samling politiska motståndare med självdutnämnd korrekthet så fullkomlig så dom behöver inte ens argumentera för det. SD har nog sannerligen ingen lätt uppgift att i denna debatt lyfta fram eller få medhåll för sina åsikter. Det blir med största säkerhet ganska tröstlöst emellanåt skulle jag tro, därav min uppskattning av Ert jobb. Jag blir (för att uttrycka sig clichéartat) rädd, när man hör Moderaten Lena Andersson resonemang med ett sånt avspänt förhållande till verkligheten. Socialdemokratens Jana Nilssons självgoda attityd och "för att klargöra var jag står i frågan" samt en innerlig önskan att SD försvinner från alla uppdrag i Sverige säger ju sitt om hans demokratiska upplägg. Den sömnige Vänsterpartisten Freddy Jensen som klämmer till med ett gäspframkallande avslut som referear till Nazi-Tyskland vittnar om ren desperation i debatten. Erik gav under debatten ihärdigt svar och repliker. Ja, faktiskt den roligaste repliken från Erik var den Jana fick: "Det är ditt parti som går kräftgång och närmar sig 15-20% och SD får nya toppnoteringar" -Hade gärna sett det live!!

Än en gång: -Bra gjort! Jag är något vis, faktiskt lite lättad av att sett denna debatten och känner på om än litet ett hopp för Sveriges framtid. Med Sverigevänliga Hälsningar (personens namn)

Om ni själva vill lyssna på debatten kan detta göras direkt på Varbergs hemsida. Gå in här och klicka på punkten 10.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,