tisdag, september 28, 2010

Nu går jag ur Naturskyddsföreningen


Under de senaste två-tre åren (vet inte exakt) har jag varit medlem i SNF - Naturskyddsföreningen. Men inte nu längre, idag ringde jag kansliet och avslutade mitt medlemskap. Anledningen är ordförande Mikael Karlssons inlägg på den officiella föreningsbloggen 19 september, där karln uppmanar medlemmarna att inte rösta på Sverigedemokraterna. SNF går därmed samma väg som bl.a. LO och Sveriges Hembygdsförbund. Dom lägger sina näsor i blöt där dom inte har något att göra, och väljer att prioritera politisk korrekthet framför sin kärnverksamhet. Därför går jag ur. Nu är bara frågan vart man ska vända sig om man vill vara med i arbetet för miljön utan att för den sakens skulle tvingas utstå politisk korrekthet eller civil olydnad. Några förslag?

Andra bloggar om: , , , ,