måndag, september 20, 2010

Insändare: Inget annat än smutskastning

Följande insändare har skickats till Varbergsposten.

Att politiker granskas inför ett val är naturligt, väljarna har en rätt att få veta vilka det är dem röstar på. Detta till trots är jag starkt kritisk till Varbergspostens ”avslöjande” om att jag inhandlat en kontroversiell bok från en kontroversiell nätbutik. Jag skriver avslöjande inom citationstecken då detta på intet sätt är någon nyhet. Jag inhandlade den aktuella boken 2005 och fick bära hundhuvud för det i Hallands Nyheter redan under valrörelsen 2006.

En av Varbergs mest framträdande politiker var i sin ungdom inblandad i ett rån. Detta har Varbergsposten inte skrivit ett ord om under den gångna valrörelsen. Rimligtvis beror detta på att det är något som skedde för länge sedan, något som tillhör det förgångna. Det samma borde rimligtvis gälla i mitt fall. Det blev omskrivit redan för fyra år sedan, och borde därmed vara avklarat. Att man drar upp det igen bara några dagar innan valet kan jag inte se som något annat än ren smutskastning mot min person och mitt parti. Nu undrar jag hur länge detta kommer fortgå? Tänker Varbergsposten ”avslöja” samma sak igen 2014?

Erik Hellsborn (sd)