fredag, mars 26, 2010

5 år med bloggen

Hipp, hipp hurra. I söndags var det exakt fem år sedan jag slog upp portarna för min blogg. Nu är det hög tid för en sammanfattning över mina första fem år som bloggare. Ta min hand så går vi en sväng ner längs nostalgistigen.

Mars 2005
Mitt första inlägg, Brutet Tabu, publiceras.

September 2005
Min trognaste läsare, z999 lämnar sin första kommentar på bloggen. Fyra och ett halvt år senare hänger han fortfarande med.


Oktober 2005
Jag startar en personlig blogg. Den blir dock inte uppdaterad så ofta som jag tänkt mig, och numera har jag dödförklarat den.

December 2005
En lång och utdragen bloggfejd med "Nickersson" från LO ung bloggen tar sin början.

Februari 2006
Den vid tillfället extremt välbesökta bloggen Face of Muhammed länkar till ett av mina blogginlägg. Resultatet blir att jag under en kort tid är en av Sveriges mest välbesökta politikbloggar.

Mars 2006
Jag publicerar inlägget Pengar till muslimer, men inte till vikingar, vilket senare ska användas av Kommunals Hallandsavdelning i ett misslyckat försök att få mig utesluten ur förbundet.

April 2006
Jag publicerar inlägget Fascismen inom LO, även detta inlägg kommer att användas mot mig av mina "kamrater" i Kommunal.

Maj 2006
Jag publicerar inlägget Piratpartiet vill mörda oliktänkande?, vilket får en hel del uppmärksamhet. Återigen blir jag en av de mest lästa politikbloggarna under en kortare tid.


Augusti 2006
Fullt upptagen med att packa valkuvert hinner jag inte blogga. z999 rycker ut och håller bloggen vid liv med sina gästkrönikor.

Januari 2007
Jag publicerar en redigerad bild av ett cigarettpaket vilket vilket får en anonym partikamrat att uppmana mig att lämna SD. En hetsig debatt om SD:s syn på nationalism tar fart i kommentarfältet.

Någon som utger sig för att vara sverigedemokrat ringer hem till en vänsterpartist och lämnar ett dödshot genom dottern. Ytterligare en hetsig debatt tar sin början och jag deltar så väl på min egen blogg som i kommentarsfältet hos andra. Snart är jag en av de mest hatade personerna inom den svenska bloggosfären, eller i alla fall i den vänstra delen.

September 2007
Radio Halland nämner min blogg i ett reportage.

Oktober 2008
S-bloggaren Mattias Kjellin förtalar min partikamrat Roger Hedlund. Jag upplyser honom om att Roger kan dra honom inför rätta för det. Efter att ha försökt slingra sig lite, tar Kjellin det säkra före det osäkra och stänger ner sin blogg.

December 2007
Bloggens räkneverk stannar på 38 017 unika besökare under året. Mitt i särklass bästa årsresultat.

Mars 2008
Jag publicerar inlägget Bojkotta Hotell Gästis!, vilket senare blir citerat i en resetidning.

Oktober 2008
Jag publicerar inlägget Hotet inifrån på bloggen. Jag försöker även få det publicerat på Sourze, men dom tyckte det var alltför hemskt.

Februari 2009
Jag påbörjar en artikelserie i fyra delar om slagen som formade Västerlandet. Av allt jag skrivit under åren betraktar jag denna artikelserie som mina viktigaste och bästa verk.

April 2009
Jag publicerar ett aprilskämt om att en socialdemokratisk riksdagsman gått över till SD. Minst en person går på skämtet.

Juni 2009
Jag översätter brevväxlingen mellan Kalif Umar och Yazdgird III till svenska.

Mars 2010
Bloggen fyller fem år!

Detta sammanfattar mina första fem år som bloggare. Förhoppningsvis blir det en ny sammanfattning 2015.

Andra bloggar om: , ,