tisdag, oktober 20, 2009

Sabotage av bilen!

När jag skulle köra till gymmet igår märkte jag snabbt att det var något fel på min bil. Den lät konstigt, den vibrerade och styrningen kändes inte som den skulle. Jag förstod att något fel och körde in på första bästa parkeringen och lät bilen stå där över natten.
Idag ringde jag Citroën som skickade över en bärgningsbil. Bärgaren tittade snabbt på bilen och kunde konstatera vad som var fel: Någon hade skruvat bort tre av fyra bultar på samtliga fyra hjul, och mitt högra bakdäck höll på att ramla av! Stöldförsök gissade han, jag är dock inte lika säker. Hans teori kan väl stämma, men det kan lika gärna vara ett politiskt attentat, syftandes till att ett av hjulen faktiskt skulle ramla av så att jag skulle komma att skadas i en trafikolycka.
Jag kommer göra en polisanmälan imorgon.