onsdag, oktober 21, 2009

Mer om sabotaget av min bil


Jag var nere hos polisen och gjorde en anmälan tidigare i eftermiddags. En trevlig konstapel tog emot anmälan som rubricerades som försök till grov misshandel och lovade att skicka mig en kopia av den inom kort. Jag åkte hem utan några större förhoppningar om att min anmälan skulle leda någonstans. Snart blev jag uppringd av en annan polis som ville komma över med en kollega för att ställa lite fler frågor samt kika runt på parkeringsplatsen där sabotaget ägt rum. Vi gick ut till parkeringen ihop för att se om vi kunde hitta några av de bortskruvade bultarna, i hopp om att där kanske skulle finnas fingeravtryck. Och letandet gick bra, vi hittade elva av tolv bultar. Den riktigt glada överraskning kom dock när ett grannpar som fått syn på polisen kom ut på parkeringen. Dom hade varit vakna natten mellan söndag och måndag, och sett allting! Jag ska inte röja några detaljer, men dom kunde ge polisen en hel del intressanta uppgifter. Om ni som ligger bakom attentatet läser detta, kan jag bara upplysa er att nu så är det och dags att börja oroa sig.

Hallands Nyheter har skrivit om händelsen, och jag har även blivit intervjuad i Expressen. Deras artikel dyker upp någon gång under natten eller morgonen.

Uppdatering: Expressens artikel finns nu att läsa i nätupplagan. Det verkar dock ha smugit in sig några sakfel. Främst då att jag skulle kört på motorvägen. Tack och lov befann jag mig bara på Västkustvägen där hastighetsgränsen är satt till 70 km/h. Hade jag legat i 110 km/h på motorvägen, då hade det kunnat sluta riktigt, riktigt illa.