onsdag, april 01, 2009

Ny riksdagsman går över till SD!

Uppdatering 2/4: Om någon inte förstått det, så var det här ett aprilskämt. Någon Klas Benhardsson existerar inte i sossarnas riksdagsgrupp, och av allt att döma tycker samtliga i denna grupp att fortsatt mångkultur är viktigare än den svenska arbetarklassens väl och ve.

Goda nyheter! Det är dags för en ny "Sten Andersson" i form av den socialdemokratiske riksdagsmannen Klas Bernhardsson. Välkommen till SD, Klas!

"Ledordet i mitt politiska engagemang har alltid varit solidaritet. Solidaritet med de svaga, solidaritet med de utsatta. Det som fick mig att börja ifrågasatta partiets invandringspolitik var när jag härom året läste den amerikanska rapporten 'Why dosesn´t the United states have a European-style welfare state?'. Där presenterades tydliga bevis på hur 'multietnicitet' leder till minskad solidaritet i ett samhälle och banar väg för egoism och en politisk höversväng, något som jag absolut motsätter mig. I januari i år fick jag sedan ett e-mail från en anonym sd-sympatisör med en länk en annan amerikansk rapport som hette 'Immigrants in, wages down', som visade att en invandringspolitik av svensk modell riskerar att leda till sämre anställningsvillkor för arbetare och kanske till och med lönedumpning! Återigen, något som jag omöjligt kan stödja. (...)
Under de gångna månaderna har jag försökt disskutera dessa rapporter och invandringspolitiken i stort med partikamrater på olika håll. Och även om jag fått ett visst medhåll från många på lokal och regional nivå tycks frågan vara i det närmaste tabu att ta upp med ledamöter i såväl partistyrelsen som det verställande utskottet. Dessa vägrade helt att disskutera frågan och verkar nästan betrakta invandringspolitiken och det mångkulturella samhället som heliga kor. Det är tyvärr uppenbart att någon kursändring inte är aktuell, därav mitt beslut att byta parti. Det har givetvis inte varit något lätt beslut, jag har vigt över 30 år åt arbetarrörelsen, men jag känner att det inte finns något annat val.
(...) 2010 kommer jag kandidera för Sverigedemokraterna."

Läs hela uttalandet på Klas blogg på s-info.

Andra bloggar om:
, ,