fredag, mars 20, 2009

Årets första flygbladsutdelning


Idag gjorde jag något jag inte gjort på flera kalla månader: Jag stack ut och delade ut ett par hundra flygblad. Det är ett vårtecken så säkert som något!
Jag tycker det är bra att partiet valt att satsa på flygblad snarare än tidningar till EP-valrörelsen. Det största problemet med tidningar är deras rena storlek. Om man som jag saknar bil är det tungt att kånka runt på dessa och det är svårt att få ner mer än 150-200 st i en medelstor ryggsäck. Flygblad kan man å andra sidan bära med sig till synes ändlösa kvantiteter utan några större besvär.
För mig personligen kommer inte detta vara något problem framöver då jag ska bli bilägare under nästa månad, men jag tror nog att andra fortsatt billösa aktivister skulle uppskatta om partiet även fortsättningsvis kör med flygblad istället för tidningar.

Andra bloggar om:
,