söndag, februari 15, 2009

Media tiger om mordförsöket på Almqvist


Efter gårdagens inlägg om mordförsöket på Erik Almqvist kom jag att tänka på att jag inte kunde minnas att jag läst något om överfallet i någon etablerad media. Inte kunde det väl stämma? Jodå! Hur många artiklar tror ni jag fick upp efter att ha gjort några sökningar på Eniros nyhetstjänst? En!
Svenska Dagbladets ledarblogg fördömer Revoltionära Frontens agerande, men det är också allt. Inte ett ord nämns om attacken på nyhetsplats, och hos Dagens Nyheter, Metro, Aftonbladet och Expressen är det tyst som i graven. Att en förtroendevald politiker utsätts för ett mordförsök av knivbeväpnade extremister i mitt i landets huvudstad saknar tydligen nyhetsvärde enligt dessa murvlar. Antar att dom är upptagna med med något nytt reportage om GI-kurer och smalmat.

Andra bloggar om: , , ,