lördag, december 13, 2008

Nu är jag tillbaka igen!

Nu är jag tillbaka på bloggen igen. Saknat mig? Att jag inte skrivit något på tre veckors tid berodde de första två veckorna på ren lathet, den tredje på att min dator varit paj och inlämnad för lagning. Det har hänt en del saker som är värda att skriva om. Istället för flera individuella inlägg kommenterar jag i korthet dem här i ett och samma inlägg.

Invandrarkravaller i Aten
I svensk media har det som vanligt talats om "ungdomar". Via BBC news får vi veta vilka det verkligen är som löper amok.
"Greek police have clashed with hundreds of migrants waiting to submit asylum applications in Athens."

Ökad arbetslöshet att vänta
I november varnade svenskt näringsliv för att 100 000 arbetstillfällen riskerar försvinna i Sverige under 2009. Denna dystra utveckling bekräftades förra veckan av arbetsförmedlingen: under kommande två år kommer 145 000 arbeten försvinna.
Samtidigt verkar den borgerliga regeringen inte ha några planer på att ändra sin liberala policy för arbetskraftsinvandring.

SD-julbord i Varberg
I torsdags var det dags för SD-Varbergs årliga julbord. Nere på restaurang Stadt åt och drack vi gott och hade det riktigt trevligt. Synd bara att så många av våra medlemmar hade förhinder och inte kunde komma. Förhoppningsvis kommer det upp en bild här senare.

Jimmie Åkesson i Halal TV
Jimmie medverkade i senaste avsnittet av islamist-programmet "Halal TV", och tyvärr var det ingen imponerade insats. Jimmie var på tog för mjäkig. När en av programledarna frågade Jimmie om han tyckte att hon var svensk, svarade Jimmie undvikande och menade att han inte kunde uttala sig om det då han inte kände henne tillräckligt bra. Pyttsan! Går man klädd i tältdräkt, vägrar ta män i hand och leder ett program som syftar till att islamisera Sverige är man inte svensk, och det borde Jimmie gjort klart.

Andra bloggar om: , , , , ,