onsdag, november 26, 2008

Jag har rätt till Henrik Hammars kladdkaka!


De har redan fått rätt till sjukvård, och nu ska illegala invandrare i Skåne även beviljas subventionerad tandvård. Att en person som inte ens har någon rätt att vistas i landet ska ha rätt till vår välfärd är fullständigt orimligt. Det är som om jag objuden skulle stövla in i en främmande familjs hem och börja ta för mig av maten i kylskåpet. Någon laglig rätt att vistas där skulle jag förvisso inte ha, men ska man följa det resonemang som Skånes politiskt korrekta för borde jag ju rimligtvis trots detta vara berättigad till frukten av familjens arbete.
Så Henrik Hammar (m) och Marinette Rosenlöv (v), om ni kommer hem en dag och upptäcker att det saknas ett par folköl, eller att den sista biten kladdkaka är spårlöst försvunnen så behöver ni inte undra vad som har hänt. Det är bara jag som varit nere en sväng och utnyttjat min rätt till era kylskåp.

Länk: Sydsvenskan

Andra bloggar om: , , ,