fredag, oktober 17, 2008

Varbergs politiker lever inte som de lär

Det har tidigare uppmärksammats, bl.a. på den utmärkta bloggen Rakryggad, hur den politiska eliten hycklar och inte vill bo i områden med många invandrare, samtidigt som dom förespråkar fortsatt massinvandring.
I dagens upplaga av Hallands Nyheter kartlades hur de lokala politikerna i Varberg bor, och föga överraskande var hyckleriet utbrett även här. Här i Varberg har vi tre områden som utmärker sig som extra mångkulturella: Brunnsberg, Sörse och Håsten. Hur många av Varbergs 61 KF-ledamöter tror ni bor i dessa områden? På Brunnsberg finns det inte en enda. På Sörse finns det två: jag själv och min partikamrat Jörgen Pejle.Håsten finnas det en: Socialdemokraten Therese Stoltz.
Av sammanlagt 59 till synes invandringsliberala politiker vill alltså 58 stycken (eller 98 %) inte bo i den mångkultur som dom utåt talar sig så varma för. Är inte det hyckleri vet jag inte vad som är. Sedan ska det också nämnas att Therese Stoltz med sina 22 år är fullmäktiges näst yngsta ledamot efter Hanna Larsson (v). En kvalificerad gissning är att hyresrätten på Håsten är hennes första egna bostad, och att hon i framtiden tänker göra som resten av den socialdemokratiska fullmäktigegruppen och bosätta sig på behörigt avstånd från mångkulturen.
Det planerar i och försig jag också. Skillnaden är att jag kan bo i ett svenskt område utan att för det bli en hycklare.

Varken Socialdemokrater eller Moderater vill bo på mångkuturella Brunnsberg (Bild hämtad från Eniros karttjänst)