lördag, augusti 09, 2008

...och ännu en

Knappt han jag posta mitt förra inlägg förrän jag snubblade över ännu en artikel om en upprörd och kränkt stackars muslim. Den här gången var det en riktig höjdare, nämligen Abd al Haqq Kielan (f.d. Leif Karlsson), som var arg. Saxat från Kvällsposten:
”Ett svårslaget rekord i dåligt omdöme och ett antimuslimskt påhopp. Så kommenterar Abd al Haqq Kielan, ordförande i svensk islamisk samling, om Lindbergs polisanmälan.
- Hon borde överväga om hon kan sitta kvar som riksdagsledamot för folkpartiet, säger han.”


Vad det handlar om är alltså att den folkpartistiska riksdagsledamoten Camilla Lindberg fått smaka på baksidan av den mångkultur hennes eget parti så varmt förespråkar i form av en stulen plånbok. Mannen som stal plånboken hade innan stölden uppgett sig vara muslim, något som Lindberg också berättade för polisen. Och det var allt som behövdes för att ”de kränktas kör” skulle ta sig ton. De flesta håller nog med mig att man vid en anmälan ska ge polisen all information man har för att underlätta deras arbete, dock inte Leffe Quisling. Han tycker att ett detaljerat signalement är kränkande och tydligen mer allvarligt än att en sketen kafir blivit bestulen på sin plånbok.


Ett par frågor väcks i mitt huvud.
1. Hur hade Leffe Quisling resonerat om det varit en muslimsk politiker som blivit bestulen av en icke-muslim? Något säger mig att anklagelser om rasism hade duggat tätt.
2. Den tjuvaktige muslimen erbjöd sig att lämna tillbaka plånboken i utbyte mot en VIP-biljett till Pride. Vad skulle han på Pride att göra? Cutta svennebögar kanske?


Andra bloggar om: , , , ,