onsdag, augusti 13, 2008

Nu får ni allt ta och lätta på plånboken!


Sitter med senaste numret av SD-Bulletinen bredvid mig. En sak som sällan är rolig att läsa där är rapporten om frivilliga bidrag till valfonden. Under juni månad som redovisades i detta nummer uppgick dessa bidrag sammanlagt till 33 630 kr. Om vi slår ut det på de 3227 medlemmar vi hade vid den senaste sammanräkningen betyder det att varje medlem i genomsnitt skänkte 10,42 kr under juni. Om vi räknar bort SD-Kalmars bidrag på 10 000 kr blir siffran
7,32 per medlem. Det är riktigt dåligt tycker jag.


Bland bidragsgivarna hittar ni mitt namn bland de som är uppskriva på autogiro. Via autogiro har jag varje månad i typ 3-4 års tid bidragit med en femtiolapp till valfonden. Denna trots allt ganska blygsamma summa berodde på att jag länge var timvikarie utan säker inkomst. Nu när jag blivit fastanställd har jag dock höjt mitt bidrag till 200 kr i månaden. (Egentligen blev jag fastanställd för över ett år sedan. Att jag inte höjde förrän nyligen beror på ren lathet.) Tänk vilka summor det hade kunnat bli om alla våra medlemmar skänkte 200 i månaden. Nu förstår jag givetvis att det inte är realistiskt. Studerande, arbetslösa, ensamstående föräldrar och fattigpensionärer har kanske inte den möjligheten. Dock så finns det utan tvekan många sverigedemokrater runt om i landet som gott kunde kosta på sig att skänka en slant emellanåt. Låt säga att vi kunde får halva medlemskåren, 1614 personer att skriva upp sig på 200 kr i månaden. Det skulle bli 322 800 kr varje månad. Räknat på ett år blir det
3 873600 kr. Ingen dålig summa!


I och med framgångarna i kommunvalen 2006 och de kommunala bidrag vi fick som en följd av dessa har visserligen behoven av enskilda bidrag minskat, men de har absolut inte försvunnit. Så kom igen, ta och lätta på plånboken. Sverige är värt att rädda!


Klicka här för att komma till Riksdagsfonden


Andra bloggar om: ,