onsdag, augusti 06, 2008

Insändare: Vad i vår politik är fel?

Vad i vår politik är fel?

Replik till Christer Bergendahl (m) HN 5/8

Christer Bergendahl påstår att jag för ett ”märkligt resonemang”, frågan är då vad han själv gör. Som jag nämnde redan i mitt förra inlägg har Bergendahl inte med så mycket som en stavelse kritiserat innehållet i vår faktiska politik. Allt han har förmått att göra hittills är att presentera enskilda meningar från vår hemsida och påstå att språkbruket skulle vara bevis för extrema åsikter. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det är politiken och sakfrågorna som räknas. Därför tycker jag att det är glädjande att Bergendahl avslutar sitt inlägg med att efterfråga vad för åsikter jag och mitt parti står för. Nu kanske vi ÄNTLIGEN kan få igång en seriös debatt om faktisk politik.


För att svara på frågan så är stora delar av Sverigedemokraternas invandringpolitik (för jag antar att det är där skon klämmer för Bergendahl) redan regeringspolitik i flera europiska länder. Vi anser att invandringen under de senaste decennierna varit allför omfattande och behöver minskas kraftigt. Hellre än att ta hit dem, vill vi hjälpa utsatta människor direkt på plats med ett höjt bistånd. (Moderaterna sänkte biståndet till tredje världen efter att ha vunnit valet.) Vi tycker att invandrare som vill bosätta sig i Sverige ska ta seden dit de kommer och att de invandrare som begår grova brott ska utvisas. Vad av detta är det du tycker är så väldigt fel, Christer?

Erik Hellsborn, Sverigedemokraterna i Varberg


Andra bloggar om:
, , ,