tisdag, juli 29, 2008

Insändare: Bergendahl undviker sakfrågorna

Bergendahl undviker sakfrågorna

Replik till Christer Bergendahl (m) HN 29/7

Christer Bergendahl har nu på mindre än en veckas tid presterat två stycken debattinlägg där han angriper Sverigedemokraterna. Märkligt nog har han ännu inte med så mycket som en endaste stavelse kritiserat innehållet i vår faktiska politik. Hela Bergendahls argumentation går istället ut på att dra upp enskilda citat eller meningar från partiets hemsidaför att sedan säga att han tycker det låter som någonting som en nazist skulle kunna säga/skriva. Den sortens argument är för mig väldigt svåra att ta på allvar. Jag står fast vid vad jag skrev i mitt första inlägg: Ska man debattera med en meningsmotståndare hör det till god ton att man kritiserar de åsikter som motståndaren faktiskt har, inte som Bergendahl gör, försöka klistra på motståndaren åsikter som denne inte alls står för. Att kalla detta sätt att föra debatt på för ohederligt och ohyfsat gör jag gärna, för det är precis vad det är. Att Bergendahl helst vill undvika en debatt om sakfrågorna är för mig tydligt. Men varför? Kan det vara så att han fruktar att han inte kan vinna i en saklig debatt?

Erik Hellsborn, Sverigedemokraterna i Varberg

Andra bloggar om: ,