fredag, maj 23, 2008

Intervjuad i Västnytt

Härom veckan blev jag intervjuad av Västnytt och igår kväll sändes reportaget.
Klicka här för att se det.
Jag är faktiskt mycket besviken på hur intervjun blivit klippt. Vi pratade i gott och väl tio minuter där jag svarade på de olika frågor jag fick. Det mesta av det jag sade klipptes bort, men något man valde att ta med är det enda tillfälle under intervjun där jag står svarslös under några sekunder. Vad tillför dessa sekunder av tvekan? Ger de tittarna en bättre uppfattning om vad SD vill och tycker? Nej, det gör de inte. Det enda förklarning jag kan se till att man prioriterade som man gjorde är att man medvetet är ute efter att framställa mig i dålig dager.
Att så var fallet blev än tydligare efter att ha sett Västnytts sena sändning. Där hade reportaget klippts ner ytterligare. Bl.a. var nu Gunnar Malmström helt bortklippt. Men de tysta sekunderna? Jodå, de var kvar. Om det här inte är dålig journalistik vet jag inte vad som är. Undrar om det är värt att lämna in en anmälan till pressombudsmannen eller någon liknande instans?

Andra bloggar om:
, ,