tisdag, mars 11, 2008

Bojkotta Hotell Gästis!

Är just hemkommen efter en lång planeringsdag med mitt arbete inom den kommunala hemtjänsten. För denna planeringsdag hade våra två enhetschefer hyrt en konferenslokal på Hotell Gästis, ett mysigt litet hotell nere vid Engelska parken. Jag var redan från början lite kritisk till att konferensen skulle hållas där. Evenemangshallen som kostat en väldig massa pengar att bygga går nu med förlust, och då kan man ju tycka att i alla fall kommunen själva borde vara solidariska nog att lägga sina möten där. Dock så ska det erkännas att Gästis hade en trevlig atmosfär och att maten vi serverades smakade gott. Men detta kan på långa vägar inte uppväga vad jag fick se när vi visades runt på hotellet när vårt möte var över. I källaren hade man anlagt ett ”Leninbad”. En anläggning som förutom bubbelpool och fotbad även inkluderade en byst och otaliga småbilder av Lenin, en tavla av Karl Marx och slutligen… och håll i er nu: En staty av Saddam Hussein i naturlig storlek! En av mina kollegor sade sig också ha sett ett portätt av Mao, men det missade jag. Illamåenden lät ju inte vänta på sig så jag lämnade badanläggningen snarast.


Om du någon gång skulle ha ärenden i Varberg råder jag dig att bojkotta Gästis och istället bo på något av våra andra fina hotell. Varberg är ju en bad- och kurortsstad så det finns gott om bad- och spaanläggningar som är minst lika fina som det på Gästis. Och en extra bonus på dessa ställen är att du kan bada utan att samtidigt behöva se idolbilder av marxistiska antidemokrater och massmördare vart du än vänder dig.


Andra bloggar om: , ,