lördag, december 15, 2007

”Hellre dör jag än att låta mina pengar gå till allmänna arvsfonden”

Under min uppväxt hade vi ett seriealbum liggande hemma som handlade om figuren ”Ensamma mamman”. Serien handlade om en frånskild kvinna, hennes särbo och hennes två tonåringar. Med i serien fanns också hennes gamla pappa som nog var den allra roligaste figuren. En stripp handlade om hur pappan och en vän till honom diskuterade arv och testamenten. Pappan hade inte skrivit något, hans dotter skulle ju ärva honom. Men om han inte hade haft någon dotter, då skulle ha definitivt skrivit ett. Som han själv uttryckte det: ”Hellre dör jag än att låta mina pengar gå till allmänna arvsfonden.”


Och nog kan man väl förstå honom? Det jag definitivt jag. Mer än någonsin efter dagens besök på Rakryggade Weine Bergs blogg. Tillsammans med Fröken Sverige kan Weine publicera en lista på minst sagt tveksamma projekt och föreningar som finansierats genom plundrade dödsbon. Bland dessa kan man nämna ”Afrosvenskarnas riksförbund”, ”Allahs barn i folkhemmet” och ”Att främja islamsk fredskultur”.
Hela listan kan läsas här.


Döda svenskars pengar används alltså till att befästa mångkulturen och därmed sopa undan det svenska Sverige som de avlidna och deras förfäder i generation efter generation varit med och skapat. Horribelt är bara förnamnet. Om du inte har någon arvinge, se till att skriva ett testamente ögonaböj!


Andra bloggar om: ,