söndag, november 25, 2007

Inga rondellhundar i Varberg


I tisdags var det åter dags för möte i kommunfullmäktige. Det var ett lite speciellt möte för oss i SD, för nu skulle våra två första motioner upp för beslut. Dels Jörgens om ett farthinder på Strandgatan, och dels min egen om att ställa ut Lars Vilks rondellhundar i Varberg. Jörgens motion röstades igenom, dock med ett tilläggsyrkande från den lokala sosse-pampen Jana Nilsson.


Min egen fick inte helt oväntat ett betydligt kyligare bemötande och avslogs med 97 % majoritet. Men inte förrän efter att saken debatterats grundligt.
För er som vill höra debatten är det bara att klicka här, Varbergs kommun är så vänliga att dom lägger ut alla kf-debatter på nätet.


Först tänkte jag överhuvudtaget inte skriva någonting om den här frågan. När jag satt nere i KF kändes det som min insats i debatten var så dålig att jag bara ville sjunka genom golvet. Efter att ha lyssnat igenom den i efterhand insåg jag dock att det inte var fullt så illa som jag mindes. Visst, det var kanske inte någon exceptionell insats, jag gjorde betydligt bättre ifrån mig förra gången jag var uppe, men jag tycker ändå inte att det är något att skämmas över.


Andra bloggar om:
, , ,