onsdag, september 26, 2007

Jag är sannerligen ingen extremist

Under rubriken Varannan vill förbjuda slöja kan vi läsa att hälften av de tillfrågade i en ny undersökning vill förbjuda bärandet av slöja på arbetsplatser, en siffra som vuxit sedan 2005. Trots att muslimerna i Sverige hela tiden blir fler och fler så blir ändå motståndet mot islamiseringen större bland befolkningen i helhet, vilket är glädjande. Dock så ska det påpekas att jag själv inte tillhör den grupp som förespråkar ett totalförbud. Jag är bara för ett förbud på arbetsplatser som drivs av kommun, landsting och stat, privata företag bör själva få avgöra om dom vill tillåta slöjor eller inte.


Den vetskapen måste vara ganska svårsmält för mina politiskt korrekta läsare. Hälften av landets väljare vill gå längre än mig, en organiserad ”högerextremist”.


Andra bloggar om: , ,