onsdag, september 19, 2007

Inget mer flaskvatten i fullmäktige

Jag möttes av en rolig överraskning när jag skulle hämta något att dricka till kvällens kf-sammanträde. På det bord där det i vanliga fall brukar stå en back med flaskvatten stod det nu istället bringare med kranvatten och gurkskivor i. Flaskvatten transporteras ofta långa sträckor med lastbil och är därmed betydligt sämre för miljön än vanligt kranvatten. Med anledning av detta passade jag på att föreslå till kanslienheten att flaskorna skulle plockas bort när jag var nere och lämnade in en motion för ett par veckor sedan. Dom kunde vid detta tillfälle inte lova någonting, men skulle höra sig för vad övriga politiker tyckte. Och uppenbarligen fick jag medhåll här, vilket givetvis är väldigt trevligt. Varbergs kommun har slagit ett slag för miljön. Ett litet slag förvisso, men många bäckar små…


Andra bloggar om: , ,