lördag, april 07, 2007

Knarklangning –en del av Jihad

Till slut har min nya dator kommit, dock så har jag inte fått igång Internet ännu så detta inlägg författas på mina föräldrars burk.

Tittade just på ”CBS 60 Minutes” på TV4 och kände att jag bara måste vidarebefordra vad jag fick höra. I dagens program intervjuades Hassan Butt, en avhoppad muslimsk extremist. Hassan som är bosatt i England hade arbetat med värvning av nya soldater till det heliga kriget, Jihad, samt pengainsamling till det samma. Det var vad han berättade om sina bidragsgivare som var mest intressant. Först berättade han att en stor del av pengarna kom från högutbildade och respektabla muslimer, bl.a. läkare och affärsmän. Vänsterns tjat om att terrorism är något som fattiga och desperata stackare sysslar med kom alltså till korta. En annan grupp som var flitiga bidragsgivare var narkotikalangare, som skänkte 20 % av sin vinst till Hassans insamling. I gengäld fick langarna sitt smutsiga värv välsignat så länge dom bara sålde till icke-muslimer. Hassan berättade att radikala islamister var positiva till försäljning av narkotika till icke-muslimer. Det betraktades som en del av Jihad, att långsamt förgifta och vittra sönder det västerländska samhället genom att understödja missbruk.

Ännu ett gott skäl att hålla sig borta från skiten.


Andra bloggar om: , , ,