fredag, januari 19, 2007

Heja Måna!

Efter många om och men verkar det nu vara mer eller mindre klart vem som ska bli Socialdemokraternas nästa ledare. Det blir ingen mindre än allas våran Måna Muslim (eller Mona Sahlin som hon själv kallar sig). Måna verkar vara glad, vilket man kan förstå. Men allra gladast är nog vi Sverigedemokrater. Såväl Richard Jomshof som Björn Söder har uttryckt sitt stöd för henne och jag instämmer givetvis i hyllningarna. Av min omröstning här på bloggen att döma verkar Måna även ha stort stöd bland SD:s fotfolk.

Givetvis grundar sig detta stöd inte i att vi gillar Måna, tvärtom. Men genom att välja denna apartheidförespråkande fifflare till ordförande kommer SAP att garantera SD:s plats i riksdagshuset 2010. Eventuellt kan hennes ledarskap även komma att kosta partiet valsegern samma år, något som jag tror skulle ha varit omöjligt annars. Och allt detta för att man tvunget ska ha en kvinna. Hade jag varit medlem i SAP hade jag nog förordat Göran Johansson, en mycket slipad gubbe som skulle ha varit en svår nöt att knäcka för både borgarna och SD. Tråkigt nog för Göran föddes han med fel kön och kan därför inte väljas -i jämställdhetens namn.


Det finns vissa bloggare som menar på att vi Sverigedemokrater gör bäst i att knipa käft om vårt stöd för Måna, om vi nu verkligen vill se henne vald. Personligen tror jag inte vår åsikt spelar någon roll. Hur skulle SAP se ut om dom ändrade sitt val av ledare på grund av vad ett 3 %-parti säger?


Heja Måna!

Resultatet i bloggens omröstning 19/1 -07