lördag, december 23, 2006

Julkort från Kommunal

I år har jag fått tre julkort. Först kom ett från min morbror, tack för det Torbjörn. Sedan kom ett där avsändarens namn saknades, vet inte vem du är, men tack ändå. Och igår kom det tredje och sista. Det var från min avdelning av kommunal. Det var inte del av ett massutskick, det var ett handskrivet kort. Texten på dess baksida löd:

”Hej Erik. Vi på Kommunal skulle vilja ha en träff med dej här på sektionen någon gång efter helgerna. Du är välkommen den 15 Januari kl. 14:00 till folkets hus 2 vån. Hör av dej om du inte kan komma.
Välkommen.
Hälsningar Kommunal”

Det var ju ett vänligt formulerat litet kort. Men varför inbillar jag mig att syftet med mötet knappast är att önska mig en god fortsättning? Har Kommunal beslutat sig att börja ta i med hårdhandskarna mot ”krimtänkare”, precis som Transport?