tisdag, september 26, 2006

Personkryss för kommun och landsting

Valet till Varbergs kommunfullmäktige
I Varbergs första valkrets fick jag 64 personkryss, vilket motsvarar 12,57 % av SD:s röster.
I Varbergs andra valkrets fick jag 51 personkryss, vilket motsvarar 10,32 % av SD:s röster.
Bästa vallokal för min del blev Brunnsberg-Lugnet. Här fick jag 7 personkryss, vilket motsvarar 24,14 % av SD:s röster.
Sämst gick det i Trönninge-Trönningenäs-Barnabro, Värö och Träslöv Södra. Här fick jag inte ett enda kryss.


Jag blev störst i båda Varbergs valkretsar. Tack till alla som röstade på mig. Jag hade faktiskt inte förväntat mig så många kryss. En annan överraskning är listrean Lena Attlevik som faktiskt fick fler röster än tvåan Jörgen Pejle. Jag trodde i ärlighetens namn att han skulle få flest röster av oss allihopa, men nu blev han bara trea. Men häng inte läpp för det, Jörgen. Din plats i kommunfullmäktige är säkrad.


Valet till Hallands landstingsfullmäktige
I Falkenberg/Hylte fick jag 20 personkryss, vilket motsvarar 2,42 % av SD:s röster.
I Halmstad/Laholm fick jag 20 personkryss, vilket motsvarar 1,00 % av SD:s röster.
I Kungsbacka fick jag 6 personkryss, vilket motsvarar 1,83 % av SD:s röster.
I Varberg fick jag 98 personkryss, vilket motsvarar 10,90% av SD:s röster.

Tack till alla som kryssade mig här också. Landstingsvalet bjöd inte på några direkta överraskningar. I alla valkretsar var män och kvinnor av bygden populärast.