lördag, september 16, 2006

Dagens mätningar

Jag börjar tro att alla dessa opinionsmätningar vi bombarderats med den senaste veckan inte är bra för min psykiska hälsa. Jag följer utvecklingen slaviskt och hur det senaste resultatet för SD ser ut är en avgörande faktor om huruvida jag är glad eller ej. Igår morse var jag inte så glad. Idag är jag glad som en sol efter att ha läst
det här. För att sammanfatta:


Temo: SD får 2,8 (+1,7)

Sifo: SD får 2,5 (+0,5)

Ruab: SD särredovisas inte, men ”övriga” får 4,3 (+1,3)


Med andra ord ser det bra ut inför valet imorgon. Det ska bli spännande att se vad ”övriga” landar på efter valvakan. Det är dock riktigt dåligt av valmyndigheten att vi inte kommer bli särredovisade redan då. Jag misstänker att den kommande veckan inte kommer bli mindre psykiskt påfrestande än den gångna.