söndag, juli 23, 2006

Ett intressant möte

Gårdagen spenderade jag och Jörgen i Halmstad. Dels för att hämta hem nytt, färskt valmaterial, men också för att understödja SD-Halmstad under hamnfesten Baltic Sail.

Vi var inte direkt ensamma nere i hamnen. Såväl s, v, m, fp, c och spi fanns på plats för att ragga röster. Bortsett från sossarna som gav ballonger till barnen var intresset från besökarna svalt och valfunktionärerna såg ganska uttråkade ut där dom satt i sina tält. Vi Sverigedemokrater hade inget tält, utan stod mitt i gågatan och delade blad direkt i handen på folk. Detta visade sig mycket effektivt. Jag kan lova att vi nådde ut till fler väljare denna dag än något av de andra partierna. Jag försökte även ge blad till företrädarna för sossarna och spi när dom spatserade förbi, men det var dom inte intresserade av.


En av Moderaternas företrädare, en ung man med invandrarbakgrund tog däremot emot bladet och satte sig i sitt tält för att läsa det. Efter några minuter kom han tillbaka och inledde en konversation med oss. Han pekade på ett av styckena på bladet och sa att den punkten höll han med om… och så den punkten… och även den punkten. Till slut visade det sig att han faktiskt höll med om precis allting som stod på bladet. Innan jag fick skynda vidare med utdelningarna önskade han oss lycka till i valet och sade sig hoppas att vi skulle ta oss in i riksdagen så att det skulle bli en högermajoritet och ett slut på det socialdemokratiska styret.


Ett mycket roligt möte alltså. Trots att det officiellt råder total enighet om fortsatt invandring och mångkultur inom etablissemanget är det långt ifrån alla som stödjer den officiella linjen. Dessa gör än så länge inte så mycket väsen av sig. Men var så säker, den dag SD spränger 4 %-spärren kommer dessa människor inte längre sitta tysta.
Dessutom bekräftade mötet ett intryck jag burit med mig sedan tidigare. Nämligen att kristna Iranier, som den här killen nu var, överlag är folk med sunda åsikter och som inte sällan sympatiserar med SD. Detta är egentligen inte alls särskilt konstigt. Dom vet hur det är att leva under det islamiska oket, och känner med all rätt oro över svenska politikers fjäsk för Islam.


Kristna Iranier – Ge oss era röster i höst.