torsdag, juni 15, 2006

Insändare: Jag litar på ungdomarna

Efter att ha läst den här insändaren knåpade jag ihop en replik.

Jag litar på ungdomarna

Replik till Hanna Carlsson, HN 15 juni

I sin insändare anklagar Hanna Carlsson de halländska ungdomar som röstade på Sverigedemokraterna i Ungt val för att vara såväl okunniga som lata. Hon menar att jag inte bör tacka dessa då de ”aldrig skulle komma på tanken att masa sig iväg till vallokalerna när det är dags.” Jag vet inte hur det får Hallands unga sd-sympatisörer att känna sig. Själv hade jag i alla fall funnit anklagelserna mycket kränkande.

Jag kan dock försäkra att jag har avsevärt högre tankar om er. Jag är säker på att ni kommer att göra er plikt på valdagen och hjälpa Sverigedemokraterna in i såväl riksdagen som i Hallands landtingsfullmäktige och kommunfullmäktige i Varberg och Falkenberg.

Erik Hellsborn, Kommunfullmäktigekandidat för Sverigedemokraterna i Varberg