söndag, mars 26, 2006

Bilder från SD:s årsmöte

Sverigedemokraterna höll i helgen sitt riksårsmöte i Norrköping. För utförlig information om detta besök sverigedemokraterna.se. Jag deltog på mötet och hade min kamera med mig, några av mina bilder hittar ni här nedan. Mycket nöje! (Fotografierna får fritt spridas vidare förutsatt att källa anges.)

Årsmötesombuden samlas inför Fredagens förhandlingar.

När SD håller möte är det alltid 100 % seriöst, politiskt arbete som gäller. Lördagen inleddes med SD-filmen ”Politiker from the crypt”. Därefter kastade vi garnnystan på varandra, syftet med detta var visst att demonstrera enighet.

Jimmie Åkesson omvaldes som partiordförande och gratuleras här med blommor av Gabriella Johansson.

Bloggare. Mitt första personliga möte med Andreas Ekström.

Joakim Larsson var som vanligt mötesordförande. Till mötessekreterare valdes Marcus Frisk. Samtidigt som detta foto togs stod det enligt polisen ett 50-tal motdemonstranter utanför hotellet och gapade. Men när vi kom ut från hotellet efter mötet hade dom tydligen tröttnat och gått hem.

Efter lördagens förhandlingar var det dags för den traditionella SD-middagen.


Många partikamrater deltog på middagen. Bland andra Susanne Boström


... Och Emma Westergren.


Jag tog även ett par bilder under Söndagen. Dessa blev dock inget vidare så jag besparar er dem.

Jag kommer med all säkerhet skriva mer om årsmötet imorgon eller i övermorgon. Då framför allt om de falska bild av splittring som media målat upp.

060405: SD-Kuriren har lagt upp egna bilder från mötet. Klicka här för att titta på dem.