tisdag, februari 14, 2006

SD lanserar "Köp danskt"-kampanj

Redan 4 Februari uppmanade jag till till stödköp av danska varor. Senare samma dag instämde Weine Berg i uppmanan och några dagar senare dök ett inlägg med samma budskap även upp hos Björn Söder. Idag lanserades en kampanj på ämnet från partiets sida.

  • Läs kampanjbladet


    Med anledning av detta vill jag upprepa min uppmaning om att köpa danskt. Ät Yoghurt från Arla till frukost, Danish bacon till middag, gärna med ett glas Carlsberg till. Se till att ungarnas godispåse är av märket Toms, och om du är en rökare... ja då rekommenderar jag att du försöker sluta, men om det inte är ett alternativ så är det Prince som gäller.

    Danmarks sak är din!

    PS. En liten uppmaning till partikamrater som tänker sprida kampanjbladet:
    Då det finns ganska mycket text på bladet är det inte så troligt att folk kommer ta sig tid att läsa det om man delar ut det utanför affärer som partiet rekommenderar. Jag tror det är bättre med utdelning till brevlådor, då får folk god tid att läsa bladet i hemmets trygga vrå.