tisdag, januari 17, 2006

Jag är tydligen Kristdemokrat


Om man ska tro testet på ungtval.se så är jag tydligen KD-sympatisör, i alla fall om man bara får välja mellan de sju riksdagspartierna. Om jag skulle vara tvungen att välja mellan de sju även på valdagen skulle det nog luta åt Moderaterna. Visserligen gillar jag inte deras åsikter om privatiseringar och orättvisa skattesänkningar, men dom vill ta i med hårdhandskarna mot det kriminella slöddret, vilket alltid är välkommet. Plus att när dom skurit ner socialbidragen lär invandringen av ekonomiska lyckosökare från tredje världen så gott som upphöra.
Ska väl nämnas att jag egentligen är positiv till folkhemstanken och rimliga bidrag icke arbetande, och där står närmare Socialdemokraterna än Moderaterna. Med dagens massiva invandring och den totala frånvaron av assimilering är dock folkhemstanken inte realistisk.

Tack och lov behöver jag inte rösta på vare sig Kristdemokrater, Moderater eller Socialdemokrater. Sverigedemokraterna är och förblir mitt val.