lördag, november 12, 2005

Jinge – Lögner och censur

När jag först började med politisk bloggning lovade jag mig själv att inte sitta och klaga på andra bloggare. Min blogg skulle handla om viktiga saker ute i den riktiga världen. Idag bryter jag mot detta löfte för första gången. Detta beror på att det är en välbesökt blogg som når ut till många människor och därför inte bör få stå oemotsagd.

Det handlar om en sida vid namn ”Jinges webb- och fotoblogg”. (Nej, jag tänker inte hedra honom med en länk.) Jinge är en vänstervriden kille, eller förresten, en vänstervriden gubbe. Det första man reagerar på när man kommer till hans blogg är frånvaron av vettiga slutsatser och logiskt tänkande. Jinge tycks i sitt huvud kunna förvränga nästan vad som helst till ett bevis för att han alltid har rätt. Det stannar dock inte där, rena lögner förekommer också nästan dagligen. Hans favorit-hatobjekt är inte helt oväntat Sverigedemokraterna. Genom ”kommentera”-funktion har jag försökt föra debatt med honom på ämnet SD. Ibland får mina kommentarer ligga kvar, men när dom blir allt för svåra att bemöta är Jinge snabb på delete-knappen. Detta har upprepats så sent som idag och det är det som motiverat mig att skriva den här artikeln. Jinge hävdade med hjälp av statistik från SD-hatarna på tidningen Expo att det inom SD:s ledning fanns en utbredd kriminallitet. Jag svarade genast att detta inte stämde och bifogade en länk till artikeln Att kasta sten i glashus där Expos påstådda bevis mals ner. Jinge raderade omgående mitt inlägg och motiverade detta med att han inte tillåter länkning till ”nazianstuckna” sajter. Jag kopierade då artikeln, lade upp den på en annan sajt och länkade dit. Inlägget raderades utan motivering. Jag frågade varför jag blivit raderad denna gång, men även det inlägget raderades utan motiv.

Därmed står det mer eller mindre klart att Jinge är en ohederlig person som med censur försöker rensa bort dem hotar att avslöja hans medvetna lögner. Antingen det eller så tycker han faktiskt att Imageschak är en ”nazianstruken” sajt.